Nästa.. ?

Sedan min första dag har jag åkt samma buss från rese till skolan.
Jag kan bussen, jag känner till sätena, vilka som är slitna, sköna, osköna. Jag känner igen många som åker med den, vilka som tar samma säte, busschaffisarna som kör den. 12an är alltid ett säkert kort, går var tjugonde minut. Alltid där.

Imorse hade jag sovmorgon och tid på mig. Jag hade en halvtimma kvar tills jag började skolan när jag gled på en buss. Den vanliga bussen trodde ju jag. Men ganska snart när jag satt där och tittade mig runt såg jag att det var annorlunda folk på den här bussen. Jag la faktiskt märke till att de såg mer sofisikerade ut än mig, och om dem nu la märkte till mig så måste de sett att jag verkade liten och förvirrad där jag satt med min fiollåda. För jag tittade mig runt några extra gånger innan bussen hann att åka. Tanken att det möjligtvis var fel buss existerade, men samtidigt kände jag spänningen att jag var på en främmande buss. Vart skulle den här resan sluta liksom?
Jag var säker på att det var 2an jag hade hoppat på, men snart svängde bussen åt ett helt annat håll och jag hade verkligen noll koll vart jag var påväg. För skylten där det står nästa hållplats var avstängd och inget nummer hade jag lagt märke till överhuvudtaget.
Jag började fnissa för mig själv och tänkte att det här är en dream coming true. Ibland får jag sådana där galna idéer att sätta mig på en random buss och hoppa av på ett random ställe. Därifrån fortsätter jag på en annan buss, och fortsätta så en hel dag för att se vart man slutar.
Nu satt jag där på en ny buss och kom till univeritetsområdet. Där hoppade jag av, vinkade till 20 som bussen visade sig heta och tog min kära 12a till skolan. Vilken spännande början på dagen! Alla borde ta en random busstrip på morgonen.

Annars har jag solat idag sen jag kom hem. Läst har jag gjort, Hemligheter av Sophie Kinsella. Jag har redan nämnt det, men hon är grym! Min favoritförfattare just nu. Så himla roligt skriver hon och jag sitter och flinar hela tiden.
Ta tag i det och läs hennes böcker! Det är värsta feelgood-grejen!

Föresten, någon som är på en busstrip i sommar? x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0