There must be another way

Eurovision är över, men jag lyssnar endel på musiken därifrån. För tillfället på Israel eftersom den är en riktigt mysig plugglåt. Dessutom så är det ganska fantastiskt, det är en jude och en palestinier som sjunger om att det måste finnas en annan väg. Jag fattar inte så mycket av det de sjunger på israeliska, men jag tror verkligen att det handlar om en lösning på alla konflikter palestinerna och judarna har. Och det är precis det som min samhällskunskapuppsats kommer handla om och jag har suttit i flera timmar och bara läst och läst olika artiklar och nu fattar jag vad det här handlar om. Den här konflikten som har pågått århundraden tillbaka. Det är sjukt och om man ska lösa det kommer det bli fel på ett eller annat sett. Palestinerna kan få tillbaka sitt land, men vad händer med då med judarna som blir bortkörda från sin nya stat? Det är verkligen sjukt och jag är helt insatt. Det är intressant! Får man säga så om ett skolarbete?
Mer intressant än ekosystem som vi har prov om på onsdag. Jag fattar verkligen ingenting och det är såå tråååkigt!

Idag var jag och mor min på Ikano. Hon hade lite att fixa och jag skulle köpa ett par strumpor. Det är sjukt vad mycket fint det finns nu för tiden! Eftersom jag inte har någon större crush nu för tiden så kärar jag ner mig i varenda klänning jag ser. Får ont i magen och tänker på hur fint den skulle trivas i min garderob. Fast jag har bestämt att inte köpa nåt tills lönen kommer. Då!!!! Haha! Men jag kunde inte låta bli att köpa ett linne. Ett linne som påminner om glass.

Nu får det vara nog. Jag ska fortsätta plugga, sen packa och städa. RumPfestivalen i morgon och tävla i SM för ungdomsorkestrar. Dom kommer bedöma klädsel, hur vi sitter, hur vi stämmer våra instrument, stråken, hur vi spelar.. Allt!  Jag har ju faktiskt tävlat förut, med kvartett. Men det var inte alls samma sak för vi var en medelmåtta till kvartett. Nu är det faktiskt en riktigt  bra symfoniorkester här va! Wish us luck helt enkelt!

Hade så trevligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0