Bach

Det är sjukt vad mycket som ska få plats i ens lilla huvud.
Det är snart fullt och rinner över, jag lovar.
Det rinner redan över, för jag kan inte att lära mig hela renässansen och barocken.
Varför är det bara vi som har saker kvar i skolan? Stort Åkeprov och matteläxförhör (som jag för övrigt inte har haft en endaste minut till att titta på, åke tar större plats). Jag vill ha sommarlov !! Men de tär bara imorgon, sen är det sommarkonsert och bara chillidill resten av veckan.
Men jag är trött på stora prov!
Jag chattade med Henning igår och han: det är väl bara kompositörer?
Lilla vännen tänkte jag då. Såklart har Åke allt man har gjort hela våren. Konstiga texter om furstar och humanister, operan Rigoletto, svensk barockkonst, michelangelo, leonardo da vinci, vivaldi, bach, händel, david klöker ehrensrahl som jag verkligen har nada aning om vem han är. Och ännu mindre om Magnus Gabriel De la Gardie! De där filmerna vi har sett har jag förträngt från den sekunden jag somnade!

Men en sak är säker. Det är ganska mysigt med vindruvor, kaffe och kexchoklad och sitta och lyssna på klassiskt. Jag tycker om det mer och mer. Och inte så himla tråkigt att läsa på, för på något sätt fascinerar det mig. Kompositörer som har lyckats att göra eviga stycken som är lika bra nu. Folk lyssnar för lite på klassiskt!
Men det är klart, man blir ju trött i huvudet, speciellt när man vet att imorn ska det sitta och jag började plugga i går kväll. (som slutade med att ett trevlig pratstund med jenny over the msn)

By the way! Jättetrevligt med balen igår! Treorna (och de tvåor och Björn som var med) var verkligen sjukt stiliga och vackra! Weinervals är inte dumt alls. Man längtar till Nordens största bal, i trean! Sjukt kul att få vara med om den sen (A) Om man lyckas bli bjuden... haha

Nu ska jag till facebook och sen återgå till David Klöken Ehrenstrahl!
Peace out bro!

Kommentarer
Postat av: Jenny

du är bäzt

2009-06-07 @ 20:00:54
URL: http://jespettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0