melodifestivaltider

Det slog mig, jag har inte bloggat om melodifestivalen än. Borde göra svenska, men mina svaga hjärnceller tycker mycket mer om melodifestivalen än svenska och därför skriver jag, melfesttönten om detta istället.

Har precis tittat igenom startfältet och har redan klassat finalisterna. Det finns vissa som känns som givna finalister, även om dom är bra eller inte. Dom som är kända ansikten för svennarna går alltig längst. De som är nya och lite halvkända brukar sällan gå till finalen. 
I vilket fall, jag gissar redan idag att EMD, Amy Diamond, Molly Sandén, Agnes, Måns Zelmerlöw, Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng, Markoolio och Scotts kommer vara finalister. Jag vet, det är svårt att säga hur det kommer bli för startfältet är starkare än någonsin! Sjukt mycket välkända männsker, starkare än någonsin faktiskt.

Själv håller jag tummarna på Maja Gullstrand, Jennifer Brown, Måns Zelmerlöw. 
Sist Månsan var med i mf var när Arken vann. Jag hejade på Arken, såklart, men jag älskade Måns popdänga (and I actually still do) och trodde och tror att den skulle gått mycket längre i den stora tävlingen. Oh cara cara mia
 
Strypgrepp skulle jag vilja ta på Molly Sandén. Hon har verkligen inget att göra i den här tävlingen! Hon har verkligen inget att göra inom musikvärlden över huvudtaget. Pinsamt!

Jag längtar och hoppas innerligt att svenskarna ska vidga sina vyer och våga rösta på något annat än ett ansikte i denna härliga svenska tradition. Som enligt mig aldrig blir uttjatad! höhö

Här kommer en Maja Gullstrand låt! Hon är så mysig så jag dör!


Maja Gullstrand - Hemligheter

Kommentarer
Postat av: Alfons

Jag är också Melfesttönt! Fast jag har inte lika bra koll som du... Men jag tycker att du har fel omm Molly Sanden, hon sjunger faktiskt jätte fint, men annars har jag dock inte så mycket till övers för henne..

2009-02-01 @ 22:01:35
URL: http://sweetlifeofalva.blogspot.com
Postat av: Jenny

Scotts..? helt seriöst?

2009-02-02 @ 06:30:19
URL: http://jespettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0