Mr Bloom

Jag minns ej året, men jag gissar på 2006. Det var ju typ året då allt hände.
Det var vinter, jullov, och jag och min kära vän Matilda åkte till Habo där vi träffade våra kära vänner Malin och Klaara. Snacka om mysiga dagar. Jag minns knappt att det varit så mycket snö i Sverige sen dess. Vi åkte pulka, skridskor, såg Herkules och bara myste. Såg Honey hundraelva gånger och dansade till extramaterialet också. Icke att förglömma!
När vi skulle sova så berättade vi små historier för varandra. Jag som på den tiden var inne i min Orlando Bloomcrush, berätta någon lång romantisk historia om våran kärlek. Den slutade med att när jag skulle åka hem från USA kom han springandes efter mig, med fladdrande jacka. Något som roade de andra tjejerna totally och som jag har fått höra många gånger senare. Fladdrande jacka. Detaljrik information.

Idag såg jag en jättekass film. Love and other disasters. Orlando var inte med i hela filmen, utan det var en kille som skrev manus till en film. I slutet av filmen (den riktiga som jag såg på), visade de slutscenen av hans film. Orlando Bloom som hade huvudrollen i den filmen var på en flygplats, snabbt spatserande mot en tjej. Och det bästa. Hans vita kavaj fladdrade!
Snacka om vilken skön återblick jag fick till den kära helgen i Habo. Och jag skrattade och spolade tillbaka.

Det som Matilda har skrattat åt så många gånger de senaste åren finns faktiskt inspelat. In real life!!
Nu ska jag sova! Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0