oktavshit!

Shit! Dubbelshit! Trippelshit! kvartettshit ? 
eller i musiktermer: primshit! sekundshit! tersshit! kvartettshit! kvintettshit! sixtettshit! septimshit! oktavshit!


Jag brukar jämt söka på youtube det stycket jag gnisslar på för stunden. Typ varje gång hittar jag ett underbarn som spelar stycket otroligt bra och helt plötsligt önskar jag att jag vore det där underbarnet. Jag har spelat det där stycket i flera månader nu, tror jag började innan jul och det låter tusen mil ifrån det här. Helt otroligt, amazing. Jag sitter och gapar och svettas av avundsjuka eftersom jag aldrig kommer bli som han. Han är 8 år. Jag är 16, snart 17.

Jag har aldrig varit bra på något. Inte sådär helt otroligt begåvad. Jag är medelmåtta på allt.
Speciellt naturkunskap. Erik säger att jag inte får vara så självkritisk, men jag är verkligen dålig på naturkunskap. Det är synd, och han om någon vet om det.

Nu ska jag sluta skriva obetydelselösa rader. Lyssna på 8-åringen. Han vet hur man använder instrumentet
 

Andrew Sorokin - Mozart Petito Concerto

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äh han såg helt felanpassad ut ju. Typ för liten för sin fiol och för fina kläder för lokalen, det var inte ens rent jämt.

Jag tror du kan bättre än han om ett tag Karsan!!

2009-04-22 @ 19:19:24
Postat av: Frejda

Förra kommentaren av Frida, glömde skriva det.

2009-04-22 @ 19:20:03
URL: http://ahigherpower.blogg.se/
Postat av: Sv Fritan

Jo, men i överlag är det mycket mycket mer än okej. Sen att han är 8 år, fatta hur han kommer vara i framtiden! Och tack för att du har så höga tankar om mig Fritiof, men det blir svårt... ^^

2009-04-24 @ 20:07:43
URL: http://kariiin
Postat av: Lovisa

Det där är orättvist! (filmklippet, alltså..) //Kajsa

2009-05-01 @ 17:35:19
URL: http://handdesinfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0