Idealkvinnan

Jag är verkligen ingen idealkvinna. 
 
Jag är ledsen att avslöja det, men jag har sjukt svårt att hitta jeans.
Hur svårt ska det vara att hitta stuprörslikande, fast inte jätteslickade, som man får snygg rumpa i och där låren inte ser allt för mycket ut som potatissäckar. - Svårt!
Idag var jag på outleten i Mantorp för jag visste sedan innan att där finns det jeansi mängder, bord efter bord efter bord. I alla storlekar fanns det storlekar och det var inga problem med att knäppa dom, men när det kom till längden...!!
Seriöst varenda byxa var i L33! Varenda en! Som om varenda människa är 1,85 och jobbar som supermodell.  Det förstörde passformen i varenda byxa, benen blev vida som hippiebyxor och korvade sig redan ovanför knäet. Jag vet att man kan sy upp dom, men man får aldrig riktigt till det om man vill ha det tajt nertill. Seriöst, varför säljer de bara byxor som passar på långa och slanka? Diskriminering! 

Är det vad man vill? Visst man kan göra alla smala, men att göra korta långa är faktiskt omöjligt (om man inte ska gömma platåskor under byxorna). OCH JAG ÄR INTE ENS KORT!! (på mina stolta 1,72 centimeter)


För att bli gladare (trodde jag) gick jag in på Kalle P för att åter igen prova en hel skoaffärs gladiatorskor.  Efter två sekunder fick jag idén att kapa av mina fötter och sätta dit nya. Ringa McDreamy eller McSteamy och be om hjälp. Hela min kropp är verkligen misslyckad. Fötterna är för snea, tjocka och har för djup hålfot så inga skor passar mig. Inga alls.

För att dämpa ilskan och besvikelsen över att jag inte är 1,80 med 26 som midjemått (och förövrigt modellliknande) och med perfekta små nätta fötter som passar Askungens glassko, köpte jag scrubssäsong 1 & 2. Det var extrapris (tror jag iallafall) och de är ganska snygga i min tv-seriehylla. (Där två utlånade grey's och några vänner står)

Nu har jag skrivit tillräckligt långt. Ska ta och lyssna på lite eurovisionlåtar och sen blire mat hoppas jag. Hungern börjas kläckas nu! - och nej, jag har inte dåligt självförtronde. Ingen emo-varning, men jag blir så himla ledsen :(

Kommentarer
Postat av: Sofia

Har sätt båda step up filmerna :)

2009-04-25 @ 00:00:42
URL: http://mammasofia.blogg.se/
Postat av: Jenny

GAH jag vet precis vad du menar. Jag hatar att köpa jeans. Jag hittar aldrig några i min storlek. Om jag mot all förmodan hittar några som passar i midjan och över rumpan, så är dom ALLTID (verkligen alltid)tre meter för långa. Jag tror jag har lagt upp de senaste 7 jeansen jag har köpt. Och det är verkligen inte alls lika snyggt.



FRUSTRATION.org!!

(i-landsproblemockså)

2009-04-25 @ 11:15:33
URL: http://jespettersson.blogg.se/
Postat av: Elin Andersson

har samma problem både me jeans och skor, speciellt sandaler eftersom mina fötter är breda! men jag har äntligen hittat ett par :D

2009-04-26 @ 21:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0