What a beautiful mess this is

Kors i taket.
Gårdagen!  Sikken kväll det blev!
Jason Mraz, Arenan, Fryshuset, Stockholm tillsammans med de bästa vännerna jag har.

Vi anlände till Stockholm där vi stod ute i kylan och väntade. Och väntade. Och väntade.
Smarta som jag och Sofie så höll vi på och kissa på oss. Vad skulle vi göra? Gå på en konsert i flera timmar och göra i byxan? Det var långlång kö till toan och Jenny fick mer eller mindre panik på oss! "Nu hamnar vi längst bak"
Mjoaae. Men vi hade tur! Vi hamnade på tredje raden mitt framför mister Mraz !

Förband: Ingrid Michaelson
Jag har skrivit om henne förut i denna blogg. Eller om "Keep breathing", en sjukt fin låt som har varit med i Greys.
Hon körde bland annat en låt som hette "be okey" och den tyckte jag allt om!
Sedan huxflux kom mannen i hatten in! Utan förvarning så duettade han med Ingrid (som förövrigt är ett mycket vackert namn har jag nu insett). Sedan försvann han och Ingrid forsatte med någon låt. Till hela publikens besvikelse tror jag, eftersom när han väl hade kommit in så ville man inget annat än att se honom ännu mer!

Det blev en paus. En liten seg paus sådär mittemellan förbandet och huvudsaken till varför vi hamnat i denna lokal i fryshuset.
SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK! och helt plötsligt så stod han där!
Världens bästa inledning jag har varit med om och det gick kalla kårar längs ryggen och det finns en smart person som filmade det. Jag ryser fortfarande!

Jason Mraz

Han avverkade bästa låten efter den andra. Stannade upp ibland och sa nåt klokt. Finaste amerikanskan har han. För han är amerikan, låt ingen komma och säga att han är typisk brittiskpop!

Bästa låten var nog ändå Life is wonderful och Beautiful mess.
När han spelade den senast nämnda var det så vackert och allt blev så perfekt.
Varmt, mysigt och jag bludande och fullständigt njöt. Det fulländade verkligen kvällen!
Annan höjdpunk var ju såklart radioplågan I'm Yours! Sjukt mycket bättre live!
Only Human var även den sjukt najs! Här i veckan så insåg jag hur trött jag var på den, men nu är det ändrade åsikter om det. Dessutom så är Mraz så sjukt begåvad! Så otroligt musikalisk!
Inte en endaste falsk ton och han kan det där med att rabbla ord plus att göra en ny version av alla låtar. Inget lät som de inspelade versionerna eller youtubevideor. Galet galet galet.



Ja, en helt fantasisk kväll! Det är sådär så att man inte kan sätta ord på det.
Eftersom det var min första konsert på länge dessutom så.. Mm, det var sjukt underbart!
det här kommer jag leva på länge!
Nu ska jag avrunda här, men ni ska veta att 5 plus är han verkligen värd. Så uppskattat!
Tjohej godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

aldrig ska vi glömma

i miss you allready btw <333

2008-09-29 @ 15:24:23
URL: http://jespettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0