Hej musikblogg.

Tanken slog mig att det har varit lite för lite musik i den här bloggen på senaste.
Min tanke när jag skapade gracekarry för cirka ett år var att bloggen inte skulle bli ännu en modeblogg med "jag käkar ägg till frukost -och hela min dag ser ut så här tills jag dricker te på kvällen"
Det har väl blivit ganska blandat. Inte bara musik, utan även lite mode och te. Upplevelser. Men mest musik.
För det är vad jag brinner för.
Då, för något år sedan då jag skapade den här kära gracekarry, visste jag inte hur man laddade upp youtube-videor´. Nu vet jag det, och därför bjuder jag på den här fina videon med typ en bild igenom hela... haha.
Det är musiken som är poängen! 
not the cow...raggadish!



Lily Allen - Shame for you

Det finns en ny på min idollista och det är Lily Allen. 
Min idollista börjar verkligen bli lång, och det är kanske inte så konstigt. Kolla runt omkring dig och upptäck var den här världen är full utav beundransvärda människor! 
I vilket fall. Lily, hon är verkligen stencool!
Av en "slump" tankade jag ner hennes skiva och la in det på iPoden direkt. Sen har det kommit dagar, som denna, då jag har rullat fram i en buss med lurar i öronen. Då kom den här låten upp. För övrigt har jag köpt nya lurar och det känns amazing. För första gången på hela hösten får jag bli översvämmad med musik i öronen. Jag älskar att ha lurar i öronen, för på nåt sätt så känns musiken extra nära

Jag läste någonstans att Lilys texter oftast är ganska negativa, och visst den här kanske inte är "I'm a happy happy girl, with a happy happy smile"-stuk alá Bubbles. Men den är unik. Annorlunda och det har ett riktigt snyggt beat som gjorde att jag blev fängslad och glad. Den fick gå på repeat några gånger och jag bestämde mig för att dela med mig till er.

Har väldigt mycket nytt på g, så får väl försöka komma in i musikbloggslunket lite mer. Om nu ni läsare uppskattar det?
Drastiskt förändring på min statistik på senaste, vilket är jättekul! Hoppas jag inte skrämmer bort er och att ni tycker att det jag skriver börjar bli ointressant. Säg isådanafall till! :)



Skruva upp volymen and feel the beat!
Själv ska jag värma paj och titta på greys. Fördetfinnsingetbättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0