Detektivbyrån

Ibland tror man att man känner sig själv så sjukt bra, fast grejen är att man inte gör det.
Hela tiden är jag med om nya upplevelser. Innan tror jag att jag inte kommer uppskatta det, men så visar det sig att jag har så sjukt fel. Istället har jag upptäckt en ny sida av mig som jag inte trodde fanns och som känns så sjukt bra.

(bortse från att ordet sjukt nämdes tre gånger i det första stycket. sjukt)

Första gången jag hörde Detektivbyrån var på youtube. I min kära klass snackade majoriteten om detektiverna och SMK, så jag tog mig till en dator för att höra dessa fantastiska toner.
Jag förstod direkt att det var live man skulle höra dom om man ville bli kär, för jag blev det inte när jag såg och lyssnade från en dålig högtalare på burken.
De var inte dåliga, men de där youtubevideorna gav inget speciellt och det var långt ifrån hallelujahmoment (som man faktiskt kan vara med om på youtube).
Så kom de till Skylten igår och såklart skulle väldigt många från min klass dit. Jag tvekade inte en sekund på att följa med, kanske skulle jag också förstå vad den här musiken handlade om?

Ingenting.
Och fy vad skönt det var!
Han sa det, den härligaste i hela bandet som såg ut som Jonathan i Bröderna Lejonhjärta och spelade på ett dragspel. Han sa att publiken verkade förstå innebörden av deras låtar -ingenting.
Jag blev så glad, på något konstigt sätt. Vilken lättnad.
Alla nu för tiden skapar budskap i sina låtar. Om kärlek, hat, sorg, glädje osv. De vill att lyssnaren ska förstå, men hur ofta gör man det? Det är unikt att budskapet kommer fram och man känner samma känsla som musikern vill få fram.
Här kom budskapet om ingenting fram och som sagt. Jag blev glad. Det kändes så skönt att det inte behövde handla om någonting utan istället fick man göra det till sin egna story, sitt egna budskap som man på så sätt förstod.

Och som jag sa till pappa. Alla de nya musikgenrerna är inte konstiga.
Detektiverna är ovanliga, orginella och så härliga. Hur ofta använder man dragspelet nu för tiden?

Jag blev kär
Att stå där i den lilla lokalen och gunga med.
Trodde verkligen inte att jag kunde tycka om det här. Upp till bevis helt enkelt och det fick ju sina underbara följder.

Kvällen blev överhuvudtaget lyckad. Efteråt så blev det dans i Emil och Jonathans repa. Kick-bike åkning. Brat på Katedral. Haha. Älskar Es1a.

Får väl helt enkelt tacka er för att ni drog med mig.
 
Detektivbyrån - E18

Kommentarer
Postat av: Anonym

KICK-BIKE ÅKNINGEN VAR BÄST!



puss (:

2008-11-16 @ 22:05:46
Postat av: Anonym

Muy Bien, beskrivning av detektivbyrån :D

2008-12-01 @ 20:34:53
Postat av: Jag

Tack vem du nu är?

härligt att nån mer än jag tycker som så :)

2008-12-01 @ 22:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0