Happy birthday to me

Hejsvej!
Jag är verkligen en dålig bloggare. Jag skriver sällan och jag skriver sällan om något intressant.
Det intressantaste jag har att komma med idag är att jag fyller år! När klockan slår 22 så lämnar jag mitt liv som 15årig för alltid. Nu finns det ingen återvändo. Men 16, det är en bra ålder, inte för att jag har någon erfarenhet än, men det är ett år med mycket nytt: ja får börja vistas på vägarna bakom ratten, jag ska börja gymnasium.. och ja... kom inte på nåt mer, men ja är säker på att 16 är en ålder som är bra!

Något annat.
Jag är helt sjukt galen i dansfilmer!
Ni som har följt min blogg vet att min absoluta favoritfilm är Dirty Dancing 2. Den har verkligen allt: den är charmig, fint gjord, bra, snygga skådisar, fin dans och den slår ettan med stooora kliv. Den här veckan som ligger bakom så har ja sett på X antal dansfilmer o ja kan inte bara sluta, utan ist sitter ja o tittar och funderar om det är för sent för mig att få ett liv på dansgolvet. Jag önskar så himla mycket att jag vore dansare, det finns ju i kroppen liksom och jag vill bara ställa mig upp och dansa. Men det är nog försent, iaf om man vill bli SÅ bra som de i filmerna, det är ju helt otroliga! Den dagen då ja blir känd ska ja se till att få ett erbjudande om att dansa i Let's Dance, sen ska ja vinna hela det programmet!!
Iaf! Jag började med Save the last dance på Valborg med mina vänninor och strax efter såg jag tvåan, som nästan var bättre. (iaf var killen GRYMT mycket snyggare: COLUMBOS SHORT, OH MY GOSH!) Det blev att se nästa film, som jag visste att Columbos var med : stomp the yard hette den och den var verkligen helt fantastisk ^^.  Hela filmen var full med smaskiga killar som visste hur man kunde röra på sig. (Karin is in heaven?)
Sen har jag sett Step up och Step up 2 the street. Och i de filmerna var det också ena riktiga hunkar med, båda från She's the man faktiskt (som också är en helt fantastisk film, trots att den handlar om fotboll och klassas som fjortisfilm höhö) I step up 1:an, så var Channing Tatum med och i Step up 2 var Robert Hoffman med (och han är alltså IDIOTSNYGG)
Nu vågar ja inte se mer på dansfilmer, det är ju bara sjukt snygga killar med och jag kommer ju aldrig hamna på dansgolvet när jag ser alla dom snyggingarna...

On the musicfront. Timo Räisänen är min nya "I have to listen at".
När man tänker efter är han grymt lik Håkan Hellström, fast han sjunger på engelska då. Han har glädje och iver i rösten och man blir själv helt lycklig av att lyssna på det. Sanningen är faktiskt att min mage drar ihop sig när ja lyssnar på honom. Min favorit är och kommer alltid vara "Fear no darkness promised child", men låtar som "Sweet Marie", "I wash my mouth whit soap" och "Spill your beens" är otroligt bra!
Checka in honom, han kanske ger er lite hoppa och skutta glädje också?

Nu ska ja plugga, grymt mkt den här veckan o ja har gjort för lite, like always :/
tjoohej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0