Everybody cut footloose

Hur kan jag vara så trög? Liksom bara glömma att berätta om en underbar helg förra veckan?
Jag och Jenny drog till huvudstaden för att shoppa och att titta på FOOTLOOSE
Vi hade tur, för alla riktiga huvudroller var där. Måns Zelmerlöv, Peter Johansson och Anna Sahlin.
De var verkligen helt fantastiska! Att vara musikalartist, vilket underbart yrke! Visserligen arbete på kvällstid och så, men ändå. Vad roligt!

Jag är iallafall kär i Peter Johansson. Kära nån, vilken härlig kille! Hans röst, hans utseende, hans dans. Helt begåvad! Jag blir så lycklig. Jag kan sitta i evigheter på youtube och bara söka efter honom.
I sommar ska jag höra honom igen. Då kommer han till trakterna för att sjunga med Stämbandet, Mjölbys kör. Jag kommer sitta längst fram och glo ihjäl mig. Seriöst så bra ser han ut, trots hans 30 år. Han blir äldre med stil.
Och Måns Zelmerlöv. Ni vet när han var med i idol, då tyckte jag verkligen inte om honom! Han stod där på scenen varje vecka och sjöng hundra toner falskt. Jag kunde inte begripa hur han kunde gå vidare om och om igen. Även om idol funkar så. De som sjunger falskt hamnar typ längst, se bara på Amanda och Darin... Nog talat om Idol!
Iallafall han har utvecklats grymt mycket som artist. Det var ju ändå livemusik, inget playback här inte! Han var hur grym som helst! Det är häftigt att se en artist utvecklas så mycket och jag har blivit någon typ av Månslover. Nu vet jag ju liksom att han kan sjunga grymt live och ni som känner mig vet att det är den viktigaste egenskapen en sångare/sångerska ska ha.
Sen var Anna Sahlin med, hon går bakom artistnamnet Sahlene. Hon påminner mig verkligen om att ens talröst och sångröst kan låta helt olika. När hon pratar så har hon lite hes röst, men när hon öppnar munnen för att sjunga så har hon en underbar klang. Jag minns henne verkligen i Barnen i Bullerbyn. Hon var min favorit, ja efter Lisa och så har hon ju kommit 4 eller nåt i Eurovision Song Contest för Estland. Som sagt, sjukt bra!
Alla var helgrymma! Dansarna, och de som hade lite mindre roller. Tex  Robert Carlsson som spelade en snubbe som hette Micke. Vilken skön roll. Det var verkligen Karinhumor så det sprutade och jag skrattade så fort han öppnade munnen.
Det är bestämt att det kommer nya framträdanden i höst. Jag uppmanar er: ÅK PÅT!  Det är verkligen värt pengarna.


Lite annat musikalsnack. Det var ju bestämt att jag skulle på Jesus Christ Superstar i Malmö, i vinter.
Tror ni inte att det var just den föreställningen någon annan skulle ta rollen som Jesus, istället för Ola?
Jag blir så ledsen :( . Sanningen är att det var pågrund utav mister Salo som jag skulle se föreställningen!
Så, besviken? JA. Tårar? JA.
Det kommer biljetter till vårens föreställningar i juni. Då är vi i frankrike, och biljetterna tar väl slut direkt. Det förvånar mig inte...
Men på tal om världens underbaraste Ola. Igår hittade jag massa nytt material från honom och hans ark. Typ 20 låtar som inte finns på skiva, tex Calleth you cometh I  i akustisk version. Förutom att Grynet (ni vet den rosa härliga saken) skriker lite här och där är det så fint så jag tror att jag DÖR! The Ark vet verkligen hur man gör musik som går rätt in i hjärtat.

Next person. Håkan Hellström kommer till Bergs slussar i Linköping, eller utanför.
Så nära står den underbara mannen och sjunger låtar som gör mig lycklig ända uti tårna. Men jag kan inte gå!
Om det vore dagen efter för just den dagen krockar det. Last day on Flahult. Det går ju inte att skippa, jag prioriterar det,  även om Håkan vore allt. 
Det är så mycket. All the time. Jag vet inte hur jag ska få ordning på allt?!
Ibland undrar ja hur ja ska få ordning på mitt liv?
Ajja, det jag vet nu är att jag har skrivit tillräckligt mycket för idag. 
Hejsvej.
 

Kommentarer
Postat av: Jeny

SKICKA THE ARK LÅTAR DIT AAS :D
pusspuss

2008-05-01 @ 22:10:00
Postat av: kristin

jag har sett Håkan live, missa inte chansen säger jag bara !

2008-05-07 @ 18:42:12
URL: http://kristinaxelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0