7 mars

image41
Håkan Hellström har kommit med sin nya singel, för en lång lång tid
.
Så himla grym! Jag skaffade den för några timmar sedan och sen dess så har den gått på random kan jag lova! Med andra ord, nu kan jag inte sluta lyssna på Håkan.
Hans musik är mästerverk! Så himla fantastiska!  Hans melodier och hans texter. Ibland har han fått till det!
När jag har sökt om honom på internet så är det flera som jämför honom med Amanda Jensen.
Att de vågar
! De skriver att Håkan, liksom Amanda, har stil, sjunger falskt men är ändå så himla bra!
Nej det är Håkan som är bra! Trots att han har stil och sjunger falskt så lyckas han lyfta fram hela låten som om det vore en dyrbart smycke på en mjuk sidenkudde. Det lyckas inte Amanda med, så folk borde inte ens jämföra!

Jag har haft det ganska jobbigt på senaste.. Eller jobbigt är inte det rätta ordet, men Jenny har haft den här Håkan-beroendet, but not me! Jag har försökt lyssna på nån låt, men övergått till annat... Ni vet hur det är!
Men nu så har ja fått Håkanberonde! På mindre än några minuter.
Det är en av de bästa ingredienserna hos de bra musikerna. De får en beroende, och det krävs bara en låt!

För övrigt. Våren är här och jag hoppas på att Håkans skiva kan komma fortare än snart, för jag behöver lite nytt i öronen när jag ska gå lite vårpromenader. För det ska jag faktiskt! Solsken i ögonen, vårdoft i näsan och ljuv musik i öronen och tussilago i dikkanten. Då är liksom en promenix  en dröm.



Jag ska även, i dessa vårvackra musikaliska stunder, tipsa om min fina vän Sofies myspace sida. Hon har startat ett  "band". Hon och en kille. Och deras låt är verkligen grymt fin! Jag hoppas på lite nytt material!
http://www.myspace.com/everlastingrefuge

Nu ska ja hitta på nåt annat.
LÄNGE LEVE HÅKAN!

Och du är det finaste jag vet
när allt annat här
är falskt och fel
och jag går bara ner mig
för det är så jag säger det
du är det finaste jag vet

När jag tänkte på dig,
kände du mig?
genom antennerna
och sateliterna

image42




Kommentarer
Postat av: Jenny

jag är, och komemr alltid vara håkanberoende !

2008-03-07 @ 19:42:22
URL: http://jespettersson.blogg.se
Postat av: Jenny

and that's a promise

2008-03-07 @ 19:42:52
URL: http://jespettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0