23 januari

Seriöst så fattar jag inte hur man orkar heta Carola Häggqvist ?!
Vad är det hundrade gången hon är med i melodifestivalen nu eller?
Är hon så beroende utav pengar eller är melodifestivalen så himla roligt att ställa upp i ?! och varför i hela friden göra en duett med Andreas Johnsson? Han är ju asbra! Han kan vinna melodifestivalen utan henne, lätt.
Och med det kan vi gissa vilka som går till finalen... hmm.. 
Jag kan tänka mig att låten är bra om Andreas är med, men grejen är den, är det inte lika tråkigt att skicka Carola ännu en gång till eurovision competiton? Det gick ju inte bra för henne förra gången, så tydligen så är ju inte Europa så himla sugna på henne..  Carola har haft hennes glansdagar, det borde hon acceptera....

Nu  när jag ändå speakar lite om MF så måste ja säga att ja ser verkligen fram emot Amy Diamond och Eskobar. Eskobar för att de är woow så himla grymma. Amy för att hon är 16 år, lika gammal som Carola och hennes genombrott. 

Föresten så skrev jag väl att Amandas nya låt suger? Det gör den inte, inte den inspelade versionen för den är riktigt bra. Vilket är väldigt hemskt, då vet man hur de har fixat och trixat med den i studion.. Pinsamt.
Men det får bli dagens låt: Do you love me - Amanda.




image35
Här sitter man med snorig näsa och blöta ögon. Jag är sjuk så därför har jag varit hemma igår och idag och mer eller mindre tjutit.  Anledningen är inte att jag är deprimerad, utan verkligheten är att jag är känslomässig alls eller vad man nu ska säga.  Men det är inte filmerna jag har tittat på, eller one tree hill.
Såg "En ung Jane Austen" nyss och det slutade med att jag blev tvungen att rusa efter näsdukar.
Har upptäckt en ny grym skådespelare, James Mcavoy. Han var med i Försoning med Kiera Knithley och även i Jane Austen-filmen. Hans ögon är så vackra. Vackra ögon är alltså lika med grym skådis. ;)

Annars kan jag väl inte påstå att den här dagen är lyckligare än någon annan här i världen.
Heath Ledger har dött pga en överdos. Han blev 28 år. Fatta, 28 år!
Att må så dåligt så att man tar sitt liv, när man har en treårig dotter, då måste verkligen något vara fel!
Det är så hemskt så att man inte vet vart man ska ta vägen. det var så otippat!  Han är verkligen något extra and I adore him. Jag har tillochmed sett 10 orsaker att hata dig, dubbad på tyska. Kanske inget att skryta med, men även om tyska är fult så fortsatte jag att kolla, för han är något att kolla på.  
Nu kan han inte göra en sådan där storslagen film igen och det är sorgligt.
En riddares historia, den filmen är verkligen så himla fantastiskt bra, men nu är det slut på det!

Tänk vad många skådespelare det finns runt omkring i världen som har gjort stort intryck på andra. Tänk att få veta att det finns så många runt om i världen som respekterar en. Coolt är vad det är !
Och med det kan jag säga att jag kommer sakna Heath! Det är faktiskt svårt att se på filmer där någon är med och man vet att denna varelse inte finns längre, även om han är någonstans där han har det bra. Även om jag inte kan säga att jag kände honom...

Här avrundar jag nog.
rest in peace Heath.
image34

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0