Twilight

Dra mig ner på jorden, någon?

Jag såg Twilight igår.
Jag har sett många bra filmer i mitt liv, men den var faktiskt något utöver det vanliga.
Jag brukar inte gilla sådana här filmer. Eller jo, jag älskar romantiska filmer med omöjlig kärlek. Men de filmer där det är fantasy och "hoppa-i-luften-och-göra-en-volt" brukar jag inte alls tycka om, förutom ett undantag: Harry Potter.
(Vilket sammanträffande...)

Här är det en romans mellan en helt vanlig tjej, Bella, som är nyinflyttade i Amerikas molnigaste, tråkigaste(?) stad. Där träffar hon den mystiske men sjukt vackra Edward. En kille som alla tjejer avgudar men vet att de inte duger något åt.
Jag ska inte berätta hela handligen, men Edward är en vampyr. (jag är en vampyr, jag suger och spyr). Han vet att det är livsfarligt för honom att inleda en romans med Bella, och han varnar henne, men deras kärlek är så stark och det går inte att sluta...

Där i biosalongen glömde jag av tid och rum. Jag var helt insatt i filmen och varje gång den vackre Edward syntes fick jag ett slag i magen. Han var verkligen vacker, bedårande, kritvit. Inget särskilt, men ändå allt. Liksom de flesta i den där filmen. Snacka om att hitta några av de vackraste som finns, till alla karaktärer. Det känns som om att det är meningen att reta upp mig? För att vissa är helt enkelt tusen gånger snyggare och när de tar plats i sin skådespelarroll verkar de som 1000 gånger roligare, intressannare och helt enkelt bättre än en tråkig tjej som jag. Jag kan inte låta bli att bli avundsjuk.
Den enda gången jag vaknade till i filmen var när det kanske var tio minuter kvar och Jenny viskade i mitt öra "jag är kissnödig". Haha. Då upptäckte jag själv att jag skulle kunna kissa på mig vilken sekund som helst. Där i biomörkret hade man suttit och sörplat sin cola konstant.

En del av mig skäms. Det kallas besatthet och är så oerhört vanligt, jag antar att alla tjejer som har sett den där filmen känner likadant. Det brukar vara så efter en succéfilm med en sådan snygg kille att man vill kräkas. Stackars Robert Pattinson, som verklighetens Edward heter. Fast han är inte så snygg att man vill kräkas. Det är mer att han har Det. Den där blicken, ögonen, käkbenen och allt som det inte går att sätta ord på. Händerna. Ni vet, det helt enkelt.
Jag har haft en crush i honom förut, då han var med i Harry Potter och spelade Cedric. Men det går nog inte jämföra med nu, jag är besattheten själv känns det som. Goddag, jag bloggar om en kille som inte går att nå. Som lever sitt liv i England och får säkert in hundra fansbrev om dagen.


Fjortis.se
Jo tack jag vet. Förlåt, eller nåt. Helt onödigt blogginlägg, men när jag var på stan idag med my lovely friends kunde jag inte låta bli att tänka på filmen eller boken (som jag är djupt inne i efter en natts läsning). Så är det fortfarande.
Lilla jag. Han är stor. Jag är fullkomligt galen. Jag borde sluta. 

Hissnande känslan i magen, jag har saknat den.

Och här ska jag avsluta, krypa till kojs och doppa näsan i boken,  men först en till kort punkt. HAN KAN SJUNGA.
Där gick han över gränsen. Dumma Robert Pattinson! 
 

Robert Pattinson - I'll be your lover



väck mig.

Kommentarer
Postat av: Jenny

hej här kommer jag och kommenterar och oj vad förvånad du blir. Nåväl..



för det första får du mig att framstå som en 4-årig flicka som går på bio med sin mamma. JAG VAR FAKTIKST JÄTTE KISSNÖDIG.



anywho. påtal om att han är vacker, så såg jag en intervju nyss där han talade om att han en gång hade gjort lite modelljobb. "Ringmodell" bla. D.v.s bara modell med händerna



Då tänkte jag på dig. nu ska jag läsa

du är bra

2008-12-30 @ 01:04:24
URL: http://jespettersson.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha, du är för söt karin!

vem hade inte crush i honom efter HP? jag bara känner att jag måste se twilight!



puss

2008-12-30 @ 01:16:56
URL: http://johaznak.blogg.se/
Postat av: Friday

Jag börjar bli rädd för dendär filmen nu... Först ville jag inte se den för att den verkade asdålig, sen säger alla att den är asgrym och ALLA blir besatta av Edward. Det är vad jag kallar läskigt! Så nu vågar jag knappt se den x]

2008-12-30 @ 17:28:22
URL: http://ahigherpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0