Oro Jeska Beana

Torsdagar tycker vi om!
Eller låt mig formulera det lite annorlunda

Torsdagar tycker jag om!

Det känns ganska konstigt att säga så. Torsdagar har faktiskt alltid varit mina hat-objekt dagar i stort sett hela mitt liv.
Torsdagar är dagar då allt är mycket och jobbigt. Långa långa dagar.
Men hela den här terminen, och speciellt de senaste veckorna har de varit lungt de bästa dagarna. Trots att de fortfarande är långa.

Först tjugominuters sovmorgon, vilken innebär ett senare tåg.
Första lektionen är samhäll, och det är sjukt soft och mycket trevligt. Dagens nyheter, nutidskryss, och sen lite annat tjabbel. Efter det är det 2 timmar hål och det är nog den som lyfter hela dagen. Iallafall när man börjar bli stammis på Espresso house. Tomte-Latten var grym.
Sen är det bara ge-mu, idrott och engelska. Sen är dagen slut. Och sen är det fiollektion och orkester...
Hm.
Torsdagar i helhet kanske inte är bäst, men förmiddagarna gör faktiskt dagen. Humöret slås på topp med lite kaffe i blodet. Menar då det :)

Annars har jag en liten tanke, som jag tänkte på idag när jag åkte tåg.
Jag satt på ett konstigt säte (typ tågets oskönaste råkade jag hitta) och åt clementiner.
Mycket, saftigt gott. Fast! Då kom den här tanke.
Varför är det bara kärnor i vissa clementiner?
och när det väl är kärnor, varför kan det vara runt 4 stycken i en klyfta?
Jag blev seriöst galen, för jag satt och spottade hela tiden i den där plastpåsen.
Dagens mysterium. Hjälp mig att lösa den...

Nu ska jag göra excel. prov tomorrow, yeey.
och pepparkaksmuffins verkar så sjukt gott. Så att ni vet, det önskar jag mig i julklapp.
eller så ska jag ska baka sådana i helgen.
På tal om baka, mamma har bakat världens godaste saffransskorpor. De var verkligen gräddet på moset på denna fruktansvärt mysiga dag och julen står utanför porten...

puss



Råkade slå på lilla melodifestivalen, eller vad det heter nu för tiden. Precis vinnarlåten.
Den här tjejen har attityd. Ascool! Värsta rockisen ju! Oro Jaska beana. Vad det nu betyder, danska må vara obegripligt, men jag kan inte låta bli att tycka om det. Hoho

The Blacksheeps - Oro jaska beana

Kommentarer
Postat av: Frodo

Mamma läste i nån tidning idag att man blev typ shoppingsugen av kaffe! Designtorget ftw! xD <3

2008-12-04 @ 22:12:24
URL: http://ahigherpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0