Dagens: Goodbye 07

30 december
image29

Så var snart 2007 borta. Lika snabbt som det kom.
Tanken om att göra en årsresumé fanns där, men jag vet inte. Den försvann tror jag.
Året har varit allt. Ja det har varit allt., det har varit bra, dåligt, konstigt, knepigt, roligt, tråkigt...
Det har funnits mycket betydelsefullt där, men det har även funnits en massa saknad.
Saknad utav personer, kärlek, uppmärksamhet.
Är det det som gör mig till en "dålig" människa.
För jag vet att jag har personer och kärlek runt omkring mig. Men jag uppskattar det inte riktigt. Hur ska jag göra för att komma ifrån det? Jag vill att folk ska se mig utan att jag måste liksom göra mig till. För då blir det ändå fel...
Jag antar att det är dom tankarna som har fått mig lite nere i år, då jag har varit nere alltså.
Mina tankar. Fy vad jag tänker, jag borde ha det som nyårslöfte: Tänk inte på fritiden, bara i skolan och då ska tankarna fokusera på matten, eller svenskan, eller jaja.
För när jag tänker så mycket som jag gör, och när jag ser det som jag ser så är det lätt att leendet visar något, men hjärtat något annat.



2007 har varit fullt med bra saker, faktiskt.
Jag är inte bara en dum idiot, ett egoistiskt svin som bara gör allt för att få uppmärksamhet, en otacksam skit. Det är jag faktiskt itne. För det finns så mycket som jag är takcsam till. Det blir nog en årsresumé..

År 2006 träffade jag så många nya människor och år 2007 har varit tillfälle att bygga upp de här relationerna eller gått till botten med dom. Jag har lyckats med både och, men mest med att bygga upp.
En relation, kanske en av de viktigaste relationerna i mitt liv, därimot har jag tappat. Vad säger man "det tog en sekund för att lära känna dig, men det krävs en evighet för att glömma bort dig" ...

År 2007 har jag kommit min klass närmare och det finns inga ord för hur sorgligt det är att vi har bara ett halvår kvar med varandra. Den sista terminen ska inte få gå fort, hoppas den tar år och dar, för sen är det gymnasieval som gäller och det ser jag inte alls fram emot. Vad vill jag egentligen? "I lift my hands and pray.."
Viist har jag mina tankar om vart jag ska gå, men inga andrahandsval. Det känns ju bra.

2007, jag och min musikaliska upptäckt... The Ark är bara en prick utav hundratals, okej kanske överdrivet, men det här året har det varit grymt mycket fin musik. Chasing Cars med Snow Patrol, Kent - Ingenting, Cara Mia med Måns Zelmerlöw, Absolute No Decorum och Uriel med The Ark,  1973 av james Blunt, Grace Kelly utav Mika, Release me med Oh Laura, Good Song - Salem Al Fakir, But it's better if we do - Panic! at the disco, Amy Winehouse - Rehab,  Maroon 5 - Makes me wonder, McFly, Vincent, Miss Li...
Måste säga att det finns hur många som helst till! Alla The Ark låtarna. Skulle kunan göra en Arkenlista..Men det skippar vi va? ;)
Tex var det ett väldigt bra melodifestival-år i år. Måns, Sebastian, Ark, Sonja, Sarah... många.
Som sagt ett grymt musikår! Många skivor som verkligen är grymma!

2007, var även ett grymt tv-år. Jag har fastnat för Heroes, Grey's Anatomy, Ugly Betty och One Tree hill.
Sikket liv. Idol har varit bra också. Det är kul när man är som säker att en ska vinna och så åker han ut tidigt. haha. Jag hejade på Christoffer, sen Daniel, sen Marie the winner. Värdig vinnare.
Hoppas det blir ett ännu bättre år nästa år, och hoppas att du ställer upp ;)

2007 hade många filmer som har lämnat ett spår. De bästa 2007 filmerna är nog ändå Hata Göteborg,  Number 23, Knocked up och Svarta Nejlikan. Låt mig påminna er att det var filmer som är gjorda i år.
Det har blivit många andra filmer från tex 2006. Grymt många bra. Click, Djävulen bär prada, Dreamgirls, Efter bröllopet, High School musical och She's the man (haha, kommer aldrig glömma när man såg den första gången!) . Jag har nog aldrig sett så många filmer förut som i år och säkert glömt massa bra!

2007, var ett enormt skvallerår också och låt mig säga att jag har inte köpt en skvallertidning på två månader! Vem vill läsa om Britney Spears hela tiden? Inte jag iallafall.. JAG ÄR TRÖTT PÅ DET!

2007, barndomen är över. eller nej, så kan det ju inte vara. Men en utav de viktigaste sakerna (?) i min barndom är över.  Harry Potter. Så var sista boken utgiven och det kommer aldrig någon ny. Känns tungt för det var med Harry Potter jag började läsa. Från att ha högläsning med mamma till att läsa helt själv. Harry Pottan. Ååå.

2007, ska jag vara lite fjortis också? Rada upp en massa snyggingar?
Nej jag skippar nog det. Eller nu blev jag ju lite intresserad utav det här ämnet.
Ola Salo har väl varit fruktansvärt snygg i år eller? Äh, vet ni.. Han var den enda riktiga snyggingen ja kunde komma på och det skulle ja inte sagt förra året.. Men han har innerlig snygghet, wow! Sen har man ju sett snyggingar. Ögon och sånt.. haha

2007, har jag även shoppat som aldrig förr. Bästa köpet är nog min kamerix. Den är vacker och min bästa kärlek i år. Den enda kärlek kanske man ska tillägga så här i årsresumén. Mina klädlådor är överfyllda och min plånbok är mer eller mindre tom. Jag har verkligen klädesabstinens och det är inte så bra kanske. Men i år har det faktiskt varit så himla snyggt mode. Jag och mina sjalar. höhö.

2007 har jag rest runt lite också. Jag var en sväng i London och det kommer jag alltid minnas. Jag var sådan turist och det ska jag vara i hela mitt liv. Aldrig i livet att man åker nånstans för att försvinna i affärer när det finns massa vackra sevärdheter! Jag känner mig så otroligt glad över att fått se annat än Oxford street i London. Jag har sett Big ben, Tower Bridge, kyrkor och tunnelbanor i massor. Visserligen vore det inte fel att se Colin, Hugh, Orlando eller Robbie nåstans men det var inte helt fel ändå.. 

2007, jag skulle inte klara mig utan...
Min iPod, helt klart. Den finns där i alla väder, vilket humör jag än har. Där i finns allt jag behöver för att må bra, eller att känna sorg... Lite ledsen över att den börjar bli gammal och sliten, trots sina unga 2 år så märks det att den är väl använd.

2007 har många fina datum jag aldrig vill glömma.
31 augusti tillexempel. Tänk att vi tog insiativet och helt plötslgit stod en jättestor publik för att se årets svenska band; the ark. Vi var där i tid verkligen också, hade en bra plats i kylan. Dagen efter var som den bästa konsertbaksmällan man kan ha: ingen röst, snorig, trött och rysningar fortfarande. Så himla underbart! Så fort vi får chansen så gör vi om det!
Sen var 27 april ett bra datum. RENT i norrköping. För att vara amatörer så var det hej kom och hjälp mig- GRYMT!
Det fanns en natt också, en sömnlös natt då vi snackade tills vi var tvugna att sova. Vi snackade om allt och det betydde så himla mycket för mig.
Minns inte datum, men en natt på Flahult som betydde massor. När vi tjejer satt där ute mitt i sjukan. Det var verkligen helt fantastiskt! Sånt man kommer berätta för barnbarnen "när jag var ung..."
FLERA DAGAR SÅKLART I MINNET!

2007 2007 2007.
Tänk att om 24 timmar, okej 26 timmar typ, är det över. 
Jag sa ju att det inte skulle bli någon resumé. Förlåt men utan att jag tänkte på det så kom jag in i lunken.
Jag skulle kunna skriva mer. Men jag måste packa inför firandet.
Ska till Stockholm, det blir familj och det blir wienerkonsert och skansen. Det blir bra. Inte somjag väntade mig,
(en sak till 2008: inte ha för höga förväntningar...)
Så nu avrundar jag och härmed tackar jag för det här året.
Ett stort tack till er som på något sätt har gjort året till det det blev. Ett speciellt stort tack till mina tjejer. Ja, ett speciellt stort tack.

Godnatt. Tack för att ni läste till sista raden, det är okej om ni hoppade över det som är i..  Haha.
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!
Och hoppas ni har haft ett minnesvärt år!
image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0